Een product retourneren is mogelijk, binnen de zichttermijn of bedenktijd van 14 dagen, tenzij wij andere afspraken met je hebben gemaakt. Retourneren gaat conform de Algemene voorwaarden en producten mogen uiteraard niet beschadigd, gebruikt of onzorgvuldig mee omgegaan zijn. Hieronder staat alle noodzakelijke informatie. Toch nog specifieke vragen over retourneren? Neem dan contact met ons op via orders@wijnbaas.nl.
– U heeft 14 dagen om de bestelling te annuleren en het retour aan te melden. Daarna 14 dagen om het product terug te sturen, mits de producten in originele staat verkeren.
– Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, dient het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan Wijnbaas geretourneerd te worden. Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.
– Wij storten geen geld terug en ruilen geen producten als deze niet in originele staat verkeren en in oorspronkelijke verpakking retour worden verzonden.
– De daadwerkelijke verzendkosten worden niet door Wijnbaas vergoed. De kosten voor het retourneren zijn voor de klant.
– Wij wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen. Indien u een bedrag betaald hebt, zal Wijnbaas dit bedrag zo spoedig mogelijk terugbetalen (uiterlijk binnen 14 werkdagen na aanmelding van de retourzending).
– Retouren kunnen ook geruild worden voor een ander product, dit kan u aangeven via de mail.
– Wijnbaas is niet verantwoordelijk voor producten die tijdens de retourverzending beschadigd of verloren raken.
– We proberen alle retourzendingen zo snel mogelijk af te handelen met een maximale duur van 7 werkdagen. Wijnbaas streeft ernaar om een e-mail te verzenden als het retour proces is afgerond, maar kan dit niet garanderen. Controleer zelf of je het terug te storten bedrag hebt ontvangen.
– Wijnbaas zal een manco in behandeling nemen en indien noodzakelijk overleggen met de leverancier van het product. Als de beschadiging veroorzaakt is door een fabricage-fout dan krijg je een nieuw product naar keuze (hetzelfde aankoopbedrag), het is niet mogelijk om geld terug te storten bij manco’s.
– Heel soms komt het voor dat een wijn kurk bevat (TCA bacterie) of slecht geoxideerd is. Mocht u hiervan overtuigd zijn kunt u dit te allen tijde aan ons doorgeven. Bij een eventuele retour dient de fles ¾ vol te zijn en recent te zijn geopend. Alleen dan komt deze fles in aanmerking voor creditering.
Retourproces
Bij het retour verzenden van een bestelling is het volgende van belang:
– Geretourneerde producten moeten goed verpakt zijn, om beschadiging tijdens de retourzending te voorkomen.
– Stuur ons een mail via orders@wijnbaas.nl met de reden voor retour, plus de track&trace.
– Geretourneerde producten moeten altijd gefrankeerd opgestuurd worden naar ons, ongefrankeerde retourneringen worden niet in ontvangst genomen.
– Bewaar de track & trace code die je hebt ontvangen van het postbedrijf.
– Wijnbaas is niet verantwoordelijk voor verloren pakketten.
Retouradres
Wijnbaas tav. Retouren
Harderwijkerweg 52
3852 AE Ermelo


